دانلود

دانلود‌پاورپوینت‌‌‌و‌پایان‌نامه

دانلود

دانلود‌پاورپوینت‌‌‌و‌پایان‌نامه

دانلود‌فایل‌فلش‌و‌پایان‌نامه

۷۴ مطلب در بهمن ۱۳۹۵ ثبت شده است

مقاله ترجمه شده رشته حسابداری با عنوان نوسانات و پیش بینی درآمد

ناصر ربیعی | دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۰۷:۲۷ ب.ظ

 
بازدید: 7 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 112 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 24

‎در این مقاله، با استفاده از مدارک موجود در ایالت متحده ، به تصدیق وجود یک رابطه ی ‏منفی در بین سال های 1991 تا 2010 میلادی بین دوام و ماندگاری درآمد و نوسانات ناشی از ‏آن که بر روی شرکت های بریتانیایی اعمال شده است،خواهیم پرداخت



خرید

مقاله ترجمه شده رشته حسابداری با عنوان نوسانات و پیش بینی درآمدقیمت فایل فقط 16,000 تومان

خرید

برچسب ها : مقاله ترجمه شده رشته حسابداری با عنوان نوسانات و پیش بینی درآمد , همکاری در فروش فایل , فروشگاه ساز فایل , همکار در فروش , مقاله ترجمه شده , دانلود مقاله ترجمه شده رشته حسابداری , ماندگاری , نوسانات درآمد , درآمد های هسته و گذرا , پیش بینی و پیش گویی ‏درآمد , مقاله ترجمه شده رشته حسابداری با عنوان نوسانات و پیش بینی درآمد , مقاله ترجمه شده حسابداری


  • ناصر ربیعی


نمونه سوالات کنکور سراسری آزمـون اختصاصی گروه ازمایشی علوم تجربی
بازدید: 5 بار
فرمت فایل: pdf 
حجم فایل: 4092 کیلوبایت 

نمونه سوالات کنکور سراسری آزمـون اختصاصی گروه ازمایشی علوم تجرب 

گروه ازمایشی علوم تجربی آزمـون سـراسـری ورودی دانشـگاههای کشـور ـ سـال 1393

شامل دروس زبان خارجی زیر

1-زمین شناسی

2-ریاضی

3-زیست شناسی

4- فیزیک

5-شیمی

نوع فایل:Pdf

سایز: 3.99MB 


تعداد صفحه:تعداد صفحات فایل: 24 



خرید


نمونه سوالات سراسری آزمـون اختصاصی گروه ازمایشی علوم تجربی که با فرمت پی دی اف تهیه شده است

  • ناصر ربیعی

نمونه سوالات کنکور سراسری آزمـون اختصاصی گروه ازمایشی علوم انسانی - سـال1393
بازدید: 6 بار
فرمت فایل: pdf 
حجم فایل: 577 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 28 

نمونه سوالات سراسری آزمـون اختصاصی گروه ازمایشی علوم انسانی سـال93 که با فرمت پی دی اف تهیه شده است



نمونه سوالات کنکور سراسری آزمـون اختصاصی گروه ازمایشی علوم انسانی - سـال1393


آزمـون سـراسـری ورودی دانشـگاههای کشـور -گروه ازمایشی علوم انسانی

شامل درس زیر

1-ریاضی

2- اقتصاد

3-زبان و ادبیات فارسی

4-زبان عربی

5-تاریخ

6-جغرافیا

7-علوم اجتماعی

8-فلسفه و منطق

9-روان شناسی

نوع فایل:Pdf

577 KB:سایز

خرید

تعداد صفحه:28برچسب ها : نمونه سوالات کنکور سراسری آزمـون اختصاصی گروه ازمایشی علوم انسانی - سـال1393 , دانلود نمونه سوالات سراسری آزمـون اختصاصی گروه ازمایشی علوم انسانی نمونه سوالات سراسری آزمـون اختصاصی گروه ازمایشی علوم انسانی دانلود نمونه سوالات سراسری دانلود نمونه سوالات نمونه سوالات کنکور فروشگاه اینترنتی جزوه مقاله ,پایان نامه پروژه پژوهش و تحقیق دانلود جزوه دانلود مقاله دانلود پایان نامه دانلود پروژه دانلود پژوهش و تحقیق





  • ناصر ربیعی

سوالات استخدامی وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی

ناصر ربیعی | دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۱۲ ق.ظ

سوالات استخدامی وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pdf 
حجم فایل: 6420 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 2310 

سوالات استخدامی وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی



سوالات استخدامی وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی

با سلام خدمت شما نمونه سوالات استخدامی وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی را براتون با قیمت مناسب گذاشتیم:

مجموعه ی زیر شامل سوالات زیر است : ( تمامی سوالات دارای پاسخنامه میباشد)

  • ۳۴۵  سوال زبان و ادبیات فارسی
  • ۳۲۵ سوال احکام و معارف اسلامی
  • ۲۸۵ سوال زبان انگلیسی
  • ۳۱۵ سوال کامپیوتر
  • ۳۲۵ سوال مسائل اجتماعی ، سیاسی و مبانی قانونی
  • ۲۶۵ سوال هوش و استعداد تحصیلی
  • ۴۵۰ سوال آمار و ریاضی 

  • خرید


  • ناصر ربیعی

پاورپوینت-اصول بهره وری و تجزیه وتحلیل آن در سازمانها ونهادها-  در 250 اسلاید-powerpoin-ppt
بازدید: 4 بار
فرمت فایل: pptx 
حجم فایل: 8086 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 250 

این فایل درمورد اصول بهره وری و تجزیه وتحلیل آن در سازمانها ونهادها می باشد و در قالب پاورپوینت و در 250 اسلاید است



اورپوینت-اصول بهره وری و تجزیه وتحلیل آن در سازمانها ونهادها- در 250 اسلاید-powerpoin-ppt



مقدمه:




تاریخ 200 ساله صنعت و ورود به عصر جدید عصر فرا صنعتی عصر اطلاعات عصر فرا ملی و ارتباطات نتیجه رشد و ارتقا بهره وری است که نمونه های بارز آن استفاده بیشتر اتوماسیون و کاربرد رباتها در تولید در کنار سیستمهای نوین مدیریتی می باشد. تنها در طول 15 سال اخیر  افزایش بهره وری در سطح جهان 45 برابر شده است مه این افزایش معجزه آسا به طور عمده نتیجه بهبود در سیستمهای مدیریتی سازمانها و سیاستهای علمی تحقیقاتی و اقتصادی صحیح در کشور های پیشرفته صنعتی بوده است. بیگمان رشد اقتصادی جوامع در گرو نرخ رشد بهره وری آنان است. مطا لعات تجربی در کشور های پیشرفته صنعتی نشان داده  که اهمیت بهره وری در نتیجه توسع سیستمهای نرم افزار مدیریتی بیش از مشارکت و افزایش کمی عوامل کار و سرمایه در جریان تولید بوده است. پایین بودن سطح بهره وری مه از ویژیگیهای غالب کشور های کمتر توسعه یافته است ناشی از عوامل مختلف تاثیر گذار بر بهره وری است که تعدادی از این عوامل خارج از کنترل این جوامع و پاره ای قابل چاره جویی و کنترل است. دقیقا به همین دلیل امروزه تمام کشورهای جهان در پی بدست اوردن پیشرفتهایی در زمینه بهره وری هستند بدین معنی که بتوانند با مصرف منابع کمتر به مقدار تو لید ملی بیشتر دست یابند زیرا میان درآمد سرانه هر کشور و شاخص بهره وری رابطه ای مستقیم وجو دارد.




طی دو دهه اخیر ضرورت ایجاد وگسترش بخش بهره وری و مدیریت فراگیر و جامع بهره وری در سازمانها از اهمیت به سزایی برخوردار شده است. مدیریت بهره وری فراگیر بر اساس ذهنیت و برنامه ای استراتژیک، توجه صحیح به ارتقا انگیزه نیرو انسانی، بهبود مهارتهای آنان با بازآموزی و آتاهطینتبهخ آموزش و پرورش برای آنها، ایجاد زمینه مساعد برای بروز خلاقیت و استعدادها در سازمان، افزایش میزان تحقیق و توسعه، استفاده از علم و دانش در اداره امور و بهبود کیفیت محصول در جهت برقرای نضامی برای اندازه گیری، ارزیابی، برنامه ریزی و بهبود بهره وری فراگیر در سازمان است که مدیر می تواند مشکلات و مساءل را تشخیص دهد و مساءل پیچیده سازمان را بر اساس اطلاعات لازم حل کند.



فصل اول :




مفهوم بهره وری




1- شاخصهای ارزیابی عملکرد سازمانها




برای سنجش و ارزیابی عملکرد هر سازمانی (اعم از سازندگان کالاها یا ارهه دهندگان خدمات) معیار ها و شاخصهای گونانگون و متفاوتی مورد استفاده قرار میگیرند. برخی از شاخصهایی که بیش از سایر معیارهای ارزیابی عملکرد رایجتر می باشند عبارتند از :




اثر بخشی، کارایی، نواوری، انعطاف پذیری و کیفیت زندگی کاری .




اثر بخشی با پاسخ به سوالا تی از این قبیل معلوم می شود که: آیا برای رسیدن به هدفهای سازمان فعالیت های درستی را انجام میدهیم؟ آیا مشکلات سازمان را به درستی تشخیص داده ایم ، و در صدد رفع آنها بر آمده ایم؛ به طوری که به هدفهای سازمان در موعد مقرر دست یابیم؟ درجه دسترسی به هدفهای از پیش تعین شده در هر سازمان، میزان اثر بخشی را در هر سازمان نشان می دهد.




کارایی به اجرای درست کار در سازمان مربوط می شود. یعنی تصمیماتی که با هدف کاهش هزینه ها، افزایش مقدار تولید و بهبود کیفیت محصول اتخاذ می شوند. کارایی نسبت بازدهی به بازدهی استاندارد است.




نوآوری به میزان تطابق محصولات تولیدی و فرایندهای تولیدی یک سازمان در قبال تغییرات تقاضا و نیاز های جدید مشتریان، تغییرات تکنولوژی و ساخت محصوالات جدید گفته می شود. نو آوری به منظور برآورد نیازهای جدید مشتریان یا ایجاد تقاضای جدید و کسب سهم بیشتر در بازار در مقایسه با رقبا انجام می پذیرد.




قابلیت انعطاف به میزان توان سیستم تولیدی هر سازمان در عکس العمل و تطابق با تغییرات مورد لزوم در نوع، ترکیب و مقدار مخصول گفته می شود.




کیفیت زندگی کاری به این موضوع مربوط می شود که سازمان تا چه میزان به بر قراری ایمنی در محیط کار، امنیت شغلی در سازمان، پرورش استعداد کارکنان خود و بالا بردن مهارت های آنان از طرق گوناگون  وبه عبارتی دیگر ایجاد رضایت شغلی آنان از محیط کار قادر می باشد.




شاخص دیگری که برای سنجش عملکرد ساز مان های انتفاعی مورد استفاده قرار میگیرد، میزان سودآوری در قبال سرمایه و فروش می باشد در حالی عملکرد مدیران سازمانهای غیر انتفاعی بر اساس مقدار وارزش تولیداتشان در مقابل هزنیه های تولید شان سنجیده می شود.




سود آوری تابعی از درامد ها و هزینه ها می باشد. در آمدها به قیمت فروش و مقدار فروش محصئل بستگی دارد. در حالی که هزینه ها تابعی از ارزش نهاده ها ومنابع به مار رفته در تولید محصول می باشند. دو شاخص مهم و اساسی که مدیران برای اتخاذ تصمیمات درست به آنها توجه می کنند عبارتند از: بهره وری و کیفیت




بهره وری یعنی اینکه سازمان در قبال مقدار معینی از محصول به چه نسبتی از منابع تو لیدی استفاده می کند.




کیفیت به درجه تطابق محصول تولید شده با نیاز های مشتریان و طرح محصول گفته می شود. تصمیماتی که مدیران در استفاده از نهاده ها و در ارتباط با فرایند تولید میگیرند بر میزان بهره وری، درجه کیفیت و در نهایت مقدار سود سازمان تاثیر می گذارد.




2- تعریف بهره وری




بهبود بهره وری مو ضوعی بوده که از ابتدای تاریخ بشر و در کلیه نظا مهای اقتصادی و ساسی مطرح بوده است. اما تحقیق در بلره چگونگی افزایش بهر ه وری به طور سیستماتیک و در چار چوب مباحث علمی تخیلی از حدود 230 سال پیش به این طرف به طور جدی مورد توجه اندیشمندان قرار گرفته است.




واژه بهره وری برای نخستین بار به وسیله فرانسوا کنه ریاضیدان و اقتصادان طرفدار مکتب فیزیوکراسی به کار برده شد. کنه با طرح جدول اقتصادی اقتدار هر دو.لتی را منوط به افزایش بهره وری در بخش کشاورزی می داند.




در سال 1883 فرانسوی دیگری به نام لیتره بهره وری را دانش و فن تولید تعریف کرد. با شروع دوره نهضت مدیریت علمی در اوایل سالهای 1900 فردریک وینسو تیلور و فرانک گیلبرت به منظور افزایش کارایی کارگران در باره تقسیک کار، بهبود روشها و تعیین زمان استاندارد مطا لعاتی را انجام دادند. کارایی به عنوان نسبتی از زمان واقعی انجام کار به زمان استاندارد از پیش تعیین شده تعریف شد. در سال 1950 سازمان همکاری اقتصادی اروپا به طور رسمی بهر ه وری را چنین تعریف کرد بهره وری حاصل کسری است که از تقسیم مقدار یا ارزش محصول بر مقدار یا ارزش یکی از عوامل تولید بدست می آید. بدین لحاظ می توان از بهره وری سرمایه، مواد اولیه و نیروی کار صحبت کرد.




در اطلا عیه تشکیل مرکز بهره وری ژاپن در سال 1955 در ارتباط با اهداف ناشی از بهبود بهره وری چنین بیان شده است:




حداکثر استفاده از منابع فیزیکی ، نیروی انسانی  وسایر عوامل به روشهای علمی به طوری که بهبود بهره وری به کاهش هزینه های تولید، گسترش بازار ها افزایش اشتغال و بالا  رفتن سطح زندگی همه آحاد ملت، منجر شود. از دید مرکز بهره وری ژاپن بهره وری یک اولویت و انتخاب ملی است که منجر به افزایش رفاه اجتماعی و کاهش فقر می گردد. مرکز بهره وری ژاپن از زمان تاسیس در سال 1955 نهضت ملی افزایش بهره وری در این کشور را تحت سه اصل رهنمون ساز به جلو هدایت نموده که عبارتند از :




افزایش اشتغال، همکاری بین نیروی کار و مدیریت و توزیع عادلانه و برابر ثمره های بهبود بهره وری در میان مدیریت، نیروی کار و مصرف کنندگان.




در سال های 1974 و اواخر 1984 سومانث سه تعریف اساسی را در باره بهره وری در ارتباط با سازمانها یا شرکتها به شرح زیر ارئه داد:




بهره وری جزئی : نسبت ارزش و مقدار محصول به یک طبقه از نهاده را گویند.




بهره وری کلی عوامل تولید : نسبت خالص محصول بر مجموع نهاده های نیروی کار وسرمایه. معمولا به جای خالص محصول ارزش افزوده و در مخرج کسر مجموع ارزشهای نیروی کار و سرمایه را قرار می دهند. این معیار برای برخی از کالا های مصرفی نظیر تلویزیون ویدئو و کامپیوتر که 65 هزیه تولید آنها را مواد مصرفی تشکیل می دهد معیار مناسبی نمی باشد.




بهره وری کلی: نسبت کل ارزش محصول تولید شده به مجموع ارزش کلیه نهاده های مصروفی است. این شاخص تاثیر مشترک و همزمان همه نهاده ها و منابع در ارتباط با ارزش محصول بدست آمده را اندازه گیری می کند.




بهره وری چند عامل: در این شاخص بجای همه عوامل در مخرج کسر، ارزش تنها چند عامل از کلیه عوامل تولید را قرار می دهند.




شاخص بهره وری جامع کل: عبارتست از حاصلضرب شاخص بهره وری کل در شاخض عوامل غیر قابل لمس. این شاخص پیچیده ترین معیار بهره وری است که مفهوم بهره وری را نسبت به آنچه رایج و متداول است وسعت می بخشد و عوامل کیفی متناسب با نیازهای مصرف کننده یا مرتبط با دیدگاه شرکت از کیفیت محصول ، کیفیت فرایند تا زمانبندی تولید و سهم شرکت را نیز در بر میگیرد.




. این شاخص پیچیده ترین معیار بهره وری است که مفهوم بهره وری را نسبت به آنچه رایج و متداول است وسعت می بخشد و عوامل کیفی متناسب با نیازهای مصرف کننده یا مرتبط با دیدگاه شرکت از کیفیت محصول ، کیفیت فرایند تا زمانبندی تولید و سهم شرکت را نیز در بر میگیرد.




تحقیقات نشان می دهد که حدود 80 درصد شاخص هایی که به عنوان شاخص بهره وری برای ارزیابی عملکرد شرکت خود به کار می برند،غیر استاندارد بوده وبه هیچیک از چهار شاخص بهره وری فوق ارتباط ندارد.




3- دیدگاههای مختلف در باره بهره وری




الف- تعریف بهره وری از دیدگاه سیستمی




بهره وری از دیدگاه سیتمی طبیعت پیچیده تری داشته و در کل سیستم مطرح می گردد.




بهره وری عبارت است از نسبت بین مجموعه خروجیهای یک سیستم به ورودی یهای آن.




این تعریف در سیتمهای مختلف اجتماعی فرهنگی و صنعتی کاربرد دارد.




ب- بهره وری از دیدگاه ژاپنی




بهره وری در ژاپن موضوعی ملی و فراگیر است و به عنوان یک رویکرد تاریخی،استراتژی بهبود بهره وری در کنار کنترل کیفیت جامع TQC و مدیریت کیفیت جامع TQM  مطرح میگردد.


به عقیده پروفسور ساساکی استاد دانشگاه سوکاهای ژاپن در رشته مدیریت سیستمها ،بدون توجه به بهبود کیفیت و کاهش ضایعات به


خرید

برچسب ها : پاورپوینت-اصول بهره وری و تجزیه وتحلیل آن در سازمانها ونهادها- در 250 اسلاید-powerpoin-ppt , مدیریت مدیریت بهره وری فراگیر در مدیریت صنعتی پاورپوینتاصول بهره وری و تجزیه وتحلیل آن در سازمانها ونهادها، مدیریت صنعتی بهره وری فراگیرشاخصهای ارزیابی عملکرد سازمان هاسازمان های ملی بهره وری بهره پروژه پایان نامه تحقیق مقاله پژوهش ,دانلود پروژه دانلود پایان نامه دانلود تحقیق دانلود مقاله دانلود پژوهش



  • ناصر ربیعی

دانلود اسان و سریع پاورپوینت و پرسشنامه و مقالات تحقیقاتی

ناصر ربیعی | دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۰۶ ق.ظ


  • ناصر ربیعی

کارآموزی در نمایندگی ایران خودرو

ناصر ربیعی | دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۰۵ ق.ظ


کارآموزی در نمایندگی ایران خودروبازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 65 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 98 

پس از شستشوی قسمتهای مختلف موتور و خشک کردن آنها ، بایستی کلیة قطعات تراشکاری شده و یا تعویض شده بازدید گردد هم چنین خلاصی ( لقی )قسمتهای مختلف موتور کنترل شده و با ارقام مندرج در کتاب راهنمای تعمیرات موتور اتومبیل مقایسه و تطبیق داده شود


کارآموزی در نمایندگی ایران خودرو



بخش اوّل ـ پیاده و سوار کردن قطعات موتور (تعمیر اساسی)

1ـ کلیات مربوط به بازدید قسمتهای موتور

پس از شستشوی قسمتهای مختلف موتور و خشک کردن آنها ، بایستی کلیة قطعات تراشکاری شده و یا تعویض شده بازدید گردد. هم چنین خلاصی ( لقی )قسمتهای مختلف موتور کنترل شده و با ارقام مندرج در کتاب راهنمای تعمیرات موتور اتومبیل مقایسه و تطبیق داده شود. در صورتی که کتاب راهنما در دسترس نباشد می توان ارقام مربوط به مشخصات فنی موتور را از تراشکار با تجربه پرسید و یاداشت نمود. لازم به یادآوری است که هر تعمیرکاری، بایستی ارقام مربوط به مشخصات فنی موتور را که به طور تجربی به دست آمده و بین تعمیرکاران معمول است در دفترچه ای یادداشت کرده ، و در صورت لزوم از آنها استفاده نماید. هم چنین در جدولهای 1و2مقدار سفتی پیچهای موتور با تورک متر ( آچار مدرّج )، نسبت به بزرگی و کوچکی آن ( قدرت موتور )و نسبت به قطر و جنس پیچ به طور نمونه ذکر شده است .


جدول1- مقدار سفتی پیچهای موتور را بر حسب پوند فیت نشان میدهد.

                                                    حداکثر قدرت موتور ( اسب بخار)

اجزاء موتور                 50                                        80                               110   

پیچ های شاتون ها       24-26                                 25-35                        40-45

پیچهای ثابت ها         55-60                                75-80                         80-85

پیچهای سیلندر          35-40                                55-60                         80-85

پیچهای فلایویل         25-28                               35-40                         80-85

پیچهای پایه های انگشتی سوپاپ 35-40                         40-45                          40ـ45

پیچ های مانیفلدها        20ـ22                               22ـ24                          24ـ26

جدول 2ـ مقدارسفتی پیچ ها بر حسب پوند ـ فیت نشان میدهد.

 قطر پیچ ها                          187/0   25/0    312/0   375/0    437/0    5/0    687/0    اینچ                                                        

 جنس فلز پیچ ها               8/4      4/6       9/7       5/9        1/11      7/11    9/15     میلیمتر                  

 فولاد نرم                         2           6         11        20       31       46         96

فولاد با سختی متوسط         3           8         16       28      46       72           136  

فولاد با سختی زیاد             4           10       21       36      57      87           175

فولاد با سختی خیلی زیاد      6          15       32       56      90       133        270

2ـ بازدید فشار کپی و فشار یاتاقانی سر بزرگ شاتون

شاتون شماره یک را انتخاب کرده وپس از تمیز کردن، آنرا به گیره روی میز کار بسته ( لازم بتذکر است که بین دود ها نه گیره،ورق آلومینیوم یا هر فلز نرمی که بتواند فشار گیره را تحمل کرده و از صدمه زدن به قطعه جلوگیری کند بایستی گذاشته شود) و دو عدد مهره شاتون را باز می کنند .پس از جدا کردن کپه شاتون ،پوسته های یاتاقان آن را بیرون آورده و مجداً با آچار رینگ و بعداًبا آچار مدرج باندازه لازم .( به جدول های 1و2مراجعه شود) سفت          می کنند.

در این حالت یکی از پیچ های شاتون را تا آخر باز کرده و با نازک ترین تیغه فیلر، فاصله محل بستن کپه پائین به شاتون را آزمایش می کنند.اگر دو لبه طوری رویهم قرار گرفته باشند که امکان ورود نازکترین تیغه (001/0 اینچ ) نیز نباشدعمل تراش صحیح بودهدر غیر اینصورت بایستی دوباره به تراشکاری برگردانیده شود.در صورت صحیح بودن،پیچ دوّمی را نیز باز کرده و پوسته های یاتاقان را داخل شاتون قرار داده  و دوباره پیچ های شاتون را ابتداء با آچار رینگ و سپس با آچار مدرج می بندند. حالا یکی از پیچ ها را باز کرده و فاصله دو لبه کپه شاتون را بوسیله فیلر بهمان روش فوق اندازه می گیرند.این کار به آزمایش فشار یاتاقان معروف است. و این فاصله بایستی 001/0-0025/0اینچ باشد.در صورتیکه فاصله بیش از 0025/0اینچ شد بایستی پوسته های یاتاقان ها را بیرون آورده و لبه آنها را روی سنگ مخصوص با با مقداری روغن رقیق سائیده و پس از تمیز کردن مجدداًداخل شاتون قرار داده و فشار یاتاقان را آزمایش نمودتا خلاصی لازم بدست آید.در بعضی از کارگاه ها بعوض سائیدن روی سنگ ، با سوهان خیلی نرم لبه یاتاقان را سوهان می زنند.

توجه: موقع سائیدن یا سوها ن زدن لبه پوسته یاتاقان ها باید دقت نمودکه بیش از اندازه سائیده نشود. ضمناً پوسته یاتاقان را طوری با دست نگهداشت تا لبه آن کاملاًگونیا روی سنگ قرار گیرد. ضمناً بعلت نرم بودن جنس پوسته یاتاقان ها باید دقت نمودکه هنکام درآوردن و جا زدن پوسته های روی آنها خط نیافتد.اگر در حین آزمایش، فاصله دو لبه کمتر از 001/0اینچ باشد. بایستی پوسته های یاتاقان را عوض نمود. این آزمایش را باید در مورد بقیه شاتون ها نیز عمل نمود.

3ـ آزمایش خلاصی یاتاقان های  متحرک

فلنج میل لنگ را به گیره روی میز کار بسته و برای اطمینان انتهای دیگر انرا روی پایه چوبی قرار می دهند.

برای اندازه گیری صحیح خلاصی یاتاقان ها اصولاً بایستی از پلاستی گیج (1)استفاده شود و در صورت عدم دسترسی به آن می توان صفحات کاغذی را با ضخامت های متفاوت (001/0،0015/0،002/0،0025/،003/0 اینچ )انتخاب کرده و پس از اندازه گیری با میکرومتر ، اندازه آنها را در صورت لزوم بریده و بین لنگ های، میل لنگ و پوسته ها قرار داده و خلاصی هر یک از یاتاقان ها را بشرح زیر مشخص نمود:

ابتداء ثابت ها و لنگ های میل لنگ را با پارچه تمیز نموده ،سپس پیچ های شاتون شماره یک را باز کرده و پوسته یاتاقان ها را بیرون آورده و با پارچه پوسته یاتاقان ها و سر بزرگ شاتون را تمیز نموده و پوسته ها را در جای خود قرار میدهند. حالا یک قطره روغن موتور به وسیله روغندان روی لنگ متحرک شماره یک میل لنگ ریخته وکاغذی به ضخامت 001/0 اینچ (025/0 میلیمتر )را به طریقه فوق بریده و روی قطره روغن می چسبانند وشاتون را روی میل لنگ بسته وپیچ های آن را با آچار مدرج باندازه لازم (بجدول 1،2مراچعه شود)سفت             می نمایند وحالا شاتون را به آرامی حرکت میدهند در صورت سفت بودن ،خلاصی یاتاقان درست بوده ودر غیر این صورت پیچ های آن را باز کرده وکاغذ 0015/0 اینچ (035/0میلیمتر )را بروش فوق قرار داده و آزمایش می کنند و در صورت شل بودن ،از کاغذ 002/0 اینچ (05/0میلیمتر)استفاده می کنندتا بالاخره مقدار خلاصی یاتاقان متحرک معلوم گردد.

مقدار خلاصی یاتاقان های متحرک  معمولا بین 001/0 ـ002/0 ـ اینچ (025/0 ـ05/0 میلیمتر)بودهودر صورت زیاد بودن می توان لبه دو پوسته یاتاقان را روی سنگ سائیده وخلاصی آن را کم نمود.واین عمل را بایستی در مورد بقیه یاتاقان های متحرک نیز به ترتیب شماره آنها انجام داد. روش دیگری که برای آزمایش خلاصی یاتاقان های متحرک در اغلب تراشکاری ها مرسوم است بدین شرح است که سر بزرگ شاتون هاو پوسته یاتاقان های آنها را وهمچنین ثابت ها ومتحرک های میل لنگ را با پارچه تمیز کرده وشاتون ها را با پوسته های یاتاقان ها روی میل لنگ بترتیب شماره آنها ،بدون قرار دادن کاغذ یا پلاستی گیج با آچار بوکس بسته وبا آچار مدرج سفت می کنند. در این حالت سفتی یا لقی یاتاقان ها با حرکت دادن شاتون ها معلوم میگردد .

4ـ آزمایش فشار کپی وفشار یاتاقانی یاتاقان های ثابت

بلوک موتور را روی میز قرار داده ویا به پایه مخصوص ،طوری می بندند تا کپه های ثابت در سمت بالا قرار گیرد .حالا بهمان ترتیبی که برای آزمایش فشار کپی های شاتون ها گفته شد از کپه ثابت شماره یک شروع می کنند. لذا اول پیچ های کپه ها را باز کرده وپوسته یاتاقان ها را بیرون می آورند .حالا کپه ثابت شماره یک را در جای خود قرار داده وهر دو پیچ را باندازه معینی با آچار مدرج سفت می کنند (بجدول های 1و2 مراجعه شود).در این حالت یکی از پیچ ها را باز کرده وبا نازکترین تیغه فیلر،فاصله لبه کپه را بازدید می کند در صورتیکه فیلر نتواند داخل شود عمل تراش صحیح بوده ودر غیر این صورت باید دوباره به گارگاهتراشکاری برگردانده شود .در صورت درست بودن فشارکپی،هر دو پیچ را باز کرده وپوسته های یاتاقان مربوطه را در جای خود قرار داده وبا آچار مدرج پیچ ها را سفت می نمایند سپس یکی از پیچ ها را باز کرده و به همان روش فوق ،فاصله دو لبه کپه را اندازه می گیرند در این حالت فاصله دو لبه بایستی بین 001/0 ـ004/0  اینچ (025/0 ـ1/0 میلیمتر)باشد ودر صورت کم یا زیاد بودن باید بهمان روشی که قبلا گفته شد عمل نمود.

5 ـ آزمایش خلاصی یاتاقان های ثابت

پس از آزمایش فشار کپی وفشار یاتاقانی ،پیچ های کپه های ثابت را باز کرده و کپه ها را با پیچ های مربوط در آورده ودر یک سمت موتور قرار میدهند.سپس میل لنگ را روی میز گذاشته و کلیه یاتاقان های ثابت و متحرک آن را با پارچه،کاملا تمیز می نمایند .حالا میل لنگ را به آرامی بدون اینکه پوسته های یاتاقان ها از جای خود تکان  بخورد روی بلوک موتور قرار داده و کپه ها را روی ثابت ها گذارده و پیچ های آنها را باستثنای ثابت شماره یک ابتدا با دست سپس با آچار رینگ تا آخر سفت می کنند .حالا به همان روشی که برای آزمایش خلاصی شاتون ها گفته شد از کاغذی به ضخامت 001/0  اینچ به اندازه یک در نیم اینچ (25*5/12 میلیمتر)بریده ویک قطره روغن ،روی ثابت میل لنگ ریخته وکاغذ را روی آن قرار می دهند. کپه را در جای خود گذاشته وپیچ های آن را به اندازه معین سفت می کنند . سپس میل لنگ را به آرامی می چرخانند ،در صورتی که میل لنگ کاملا سفت بوده یا به سختی حرکت نماید اندازه خلاصی یاتاقان صحیح میباشد اگر لق بوده ویا راحت بگردد باید از کاغذ ضخیم تری (0015/0 اینچ )استفاده نمود. این آزمایش را باید آنقدر ادامه داد تا خلاصی یاتاقان ثابت مشخص شود.این خلاصی معمولا بین 001/0 ـ003/0 اینچ میباشد. در صورت کم بودن خلاصی باید پوسته یاتاقان ها عوض شود. واگر خلاصی بیش از حد مجاز باشد می توان با سائیدن لبه پوسته یاتاقان ها روی سنگ یا به وسیله سوهان نرم خلاصی لازم را به یاتاقان ثابت داد.به همین ترتیب بایستی خلاصی بقیه یاتاقانهای ثابت اندازه گیری شود.

یادآوری : 1 ـ توجه شود که کلیه پیچ ها در جای خود بسته شده و جابه جا نشود.

              2 ـ توجه شود که کپه ها درست در محل خود بسته شوند لذا باید به شماره حک شده روی کپه ها بیشتر دقت نمود.

              3 ـ توجه شود که کاغذ های اندازه گیری پس از هر آزمایش از روی میل لنگ برداشته شود.

6 ـ آزمایش بازی طولی میل لنگ

میل لنگ موتورها ، حرکت طولی مختصری داشته که به نام بازی طولی میل لنگ گفته می شود این بازی به وسیله واشرهای بغل یاتاقانی کنترل می گردند .

بدین معنی که پس از آزمایش خلاصی یاتاقان های ثابت کپه ای که بایستی واشر های بغل یاتاقانی روی آن سوار شود باز کرده و پس از قرار دادن واشرهای مربوطه ،کپه را در جای خود گذاشته وپیچ های آنرا سفت نمود.

توجه شود که موقع قرار دادن واشرها ،رویه ای که دارای مواد یاتاقانی است ،باید در سمت بیرون کپه قرار گیرند.حالا به وسیله پیچ گوشتی بزرگ ،میل لنگ را به یک سمت حرکت داده و بازی طولی میل لنگ را به وسیله فیلر اندازه می گیرند و این بازی معمولا بین 002/0 ـ 006/0 اینچ (05/0 ـ15/0 میلیمتر) می باشد .بازی طولی میل لنگ را همچنین می توان بوسیله میکرو متر ساعتی نیز اندازه گرفت بدین ترتیب که پایه میکرو مترساعتی را فلنج میل لنگ قرار می دهند ، در این حالت میل لنگ را به وسیله پیچ گوشتی حرکت داده و انحراف عقربه میکرو متر ساعتی ،مقدار بازی طولی میل لنگ  را نشان خواهد داد.

7 ـ آزمایش سیلندر های موتور

برای این کار بلوک موتور را بر می گردانند تا سیلندر ها در سمت بالا قرار گیرند .سپس هر یک از سیلندرهای موتور را با پارچه تمیز نموده و به وسیله میکرومترداخلی یا ساعت سیلندر قطر سیلندر را را در جاهای مختلف اندازه گیری می نمایند . واضح است که پس از تراش وپولیش سیلندر یا تعویض بوش سیلندر ،نبایستی اختلافات قطری مشاهده شود در صورت مشاهده اختلاف قطر بلوک سیلندر باید دوباره به کارگاه تراشکاری برگردانیده شده تا عیب برطرف گردد.

8 ـ آزمایش خلاصی پیستون و سیلندر

پس از تمیز کردن پیستون و سیلندر شماره یک (پیستون ها در کارگاه تراشکاری وشماره گذاری می شود)،فیلر بلند مخصوص اندازه گیری خلاصی سیلندر وپیستون (عرض این فیلر معمولا 375/0 یا 5/0 اینچ میباشد)را با یک دست داخل سیلندر قرار می دهند . سپس با دست دیگر از گجن بین گرفته وپیستون را داخل سیلندر می نمایند(فیلر بایستی به فاصله 90 درجه از محور گجن پین قرار گیرد،زیرا بزرگ ترین قطرپیستون در این محل می باشد). با حرکت پیستون داخل سیلندر ،میزان خلاصی آن معلوم میشود.مقدار این خلاصی بین 001/0 ـ 002/0 اینچ (025/0 ـ05/0 میلیمتر ) می باشد .همچنین میتوان آزمایش فوق را بوسیله نیرو سنج فنری که به فیلر بسته می شود انجام داد .در این حالت پیستون را ثابت نگه داشته وبا نیرو سنج فیلر را بیرون می کشند.اگر فیلر بآسانی کشیده شود ،خلاصی بیشتر بوده و در غیر این صورت اندازه خلاصی صحیح است.مقدار نیروی لازم 5 ـ 10 پوند میباشد.روش سوم ،اندازه گیری به وسیله میکرومتر می باشد بدین نحو که بوسیله میکرومترخارجی قطر پیستون را اندازه گرفته وبوسیله ساعت  داخل سنج قطر سیلندر را تعیین می کنند. اختلاف حاصل از این دو اندازه گیری،مقدار خلاصی پیستون وسیلندر را مشخص می کند.

9 ـ آزمایش خلاصی گجن پین در داخل بوش

چون اتصال گجن پین با پیستون و بوش سر کوچک شاتون باشکال مختلفی است،و هر کدام وضعیت خاصی نسبت به خود دارد .لذا در اینجا فقط به آزمایش حالتی که در آن گجن پین با فشار انگشت به راحتی داخل بوش می گردد اکتفا می شود.در این حالت اگر پیستون به طور افقی نگاهداشته شود گجن پین، در اثر وزن خود نیافتاده بلکه با مختصر فشار دست،گجن پین با فشار دست از بوش خارج می گردد.در صورت شل بودن بایستی بوش راعوض نموده و یا اینکه از گجن پین اور سایز استفاده کرد.

در هر حال باید بوش برقو خورده وفیت گردد تا خلاصی لازم را داشته باشد. بطور کلی بین گجن پین وبوش خلاصی نیم فیلر(0005/0 اینچ یا 013/0میلیمتر)قابل قبول است .

10 ـ آزمایش خمیدگی یا پیچیدگی شاتون

بطور کلی محور گجن پین کاملا موازی محور لنگ متحرک میل لنگ میباشد.ولی در اثر کار مداوم موتور ،شاتون کج شده یا تاب برمیدارد .لذا بر تشخیص این عیب میتوان با قرار دادن دو شافت بطول 25 سانتیمتر در سر بزرگ و کوچک شاتون وبا اندازه گیری دقیق مقدار x, و  yمقدار کجی شاتون رامعلوم نمود.همچنین در حالی که این دو شافت در دو سر شاتون قرار گرفته اند اگر از سر کوچک شاتون نگاه شود در صورت پیچیدگی شاتون دو محور در یک امتدادنبوده ونسبت به هم زاویه تشکیل خواهند داد.

1 1ـ آزمایش رینگ های پیستون

در موقع تعمیر اساسی موتور،یا در هر زمانیکه تعمیر یا تعویض شاتون و یا پیستون پیش بیاید ،تعویض کلیه رینگ های موتور الزامی است .استفاده از رینگ های کار کرده ( حتی برای مدت کم )یا تعویض رینگ های یک یا دو پیستون موتور صحیح نیست .


فهرست مطالب

عنوان                                                                                صفحه

مقدمه                                                                                                         آ

بخش اول : پیاده و سوار کردن قطعات موتور

کلیات مربوط به بازدید قسمتهای موتور                                                  1

آزمایش رینگ های پیستون                                                                            10

کلیات مربوط به بستن موتور                                                                           13

بستن میل لنگ و کپه های ثابت روی بلوک موتور                                              13

بستن پیستون ، گچن پین و شاتون                                                                  15

جا انداختن رینگها روی پیستون                                                                        16

جا انداختن پیستون و شاتون                                                                           17

بستن اویل پمپ به بلوک موتور                                                                      19

بستن فلایویل روی میل لنگ                                                                           19

بستن میل سوپاپ                                                                                        20

بستن دینام واستارت بر روی موتور                                                                   24

بخش دوم : تعمیر سیلندر

سائیدگی سیلندر و علل آن                                                                    25

سنگ زدن یا پولیش موتور                                                                               30

بوش های سیلندر                                                                                           34

تعمیر ترک های بلوک سیلندر                                                                          36

بخش سوم : تعمیر سوپاپ و سرسیلندر

عیب های سوپاپ                                                                                          37

بخش چهارم : چرخ دنده های جلوی موتور و طرز تنظیم آنها

تایمینگ                                                                                                       41

بخش پنجم : تعمیر شاتون ، میل لنگ و یاتاقانها

کلیات مربوط به شاتون و گجن پین                                                                  48

سنگ زدن میل لنگ                                                                                        61

یادآوری                                                                                                        68

ساختمان یاتاقان                                                                                           71

علل صدمه دیدن یاتاقانها                                                                               76

بخش ششم : عیب یابی

کاهش کشش موتور                                                                             78

عواملی که در عمر موتور تاثیر دارند                                                        83



خرید

برچسب ها : کارآموزی در نمایندگی ایران خودرو , کارآموزی نمایندگی ایران خودرو کارآموزی در نمایندگی ایران خودرو پروژه ,پژوهش مقاله جزوه تحقیق دانلود پروژه دانلود پژوهش دانلود مقاله دانلود جزوه دانلود تحقیق


  • ناصر ربیعی

آیا موسیقی آرام بخش می تواند در تمرکز دانشجویان تأثیر گذار باشد

ناصر ربیعی | دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۰۳ ق.ظ

آیا موسیقی آرام بخش می تواند در تمرکز دانشجویان تأثیر گذار باشدبازدید: 6 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 154 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 239 

در پژوهش حاضر که به بررسی رابطه بین موسیقی و دقت در دانشجویان دختر دوره کارشناسی دانشگاه تهران مرکز رشته روان شناسی شهر تهران در سال تحصیلی 1387 پرداخته شد فایل با فرمت ورد و تنظیم شده در239 صفحه قابل ویرایش می باشد


آیا موسیقی آرام بخش می تواند در تمرکز دانشجویان تأثیر گذار باشد

چکیده

در پژوهش حاضر که به بررسی رابطه بین موسیقی و دقت در دانشجویان دختر دوره کارشناسی دانشگاه تهران مرکز رشته روان شناسی شهر تهران در سال تحصیلی 1387 پرداخته شد  ، جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانشجویان دختر مقطع کارشناسی روان شناسی دانشگاه تهران مرکزی در سال تحصیلی 88 – 1387 می باشد که از این گروه تعداد 50 نفر بعنوان نمونه آماری با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شده اند که برای 25 نفر از این گروه موسیقی اجرا شده و برای 25 نفر اجرا نشده است و روش تحقیق در پژوهش حاضر از نوع شبه آزمایشی است .

ابزار مورد استفاده آزمون تولوز پیه رون می باشد که با استفاده از روشهای آماری به بررسی داده ها پرداخته ، در نهایت نتایج ذیل استخراج شده است :

بین دو گروه آزمودنی آزمایش و گواه از نظر میزان دقت تفاوت معناداری وجود ندارد بنابراین می توان نتیجه گرفت شنیدن موسیقی آرام بخش بدلیل عدم کنترل عوامل مزاحم و .......... نتوانسته بر افزایش دقت آزمودنی تأثیر داشته باشد .

فهرست مطالب

چکیده   ۱

فصل اول   ۲

مقدمه   ۳

موسیقی   ۴

بیان مسئله   ۷

اهمیت و ضرورت پژوهش   ۱۹

هدف تحقیق   ۱۹

سؤال پژوهش   ۲۰

فرضیه پژوهش   ۲۰

تعاریف مفهومی :   ۲۰

۱ – موسیقی :   ۲۰

۲ – دقت و تمرکز :   ۲۰

تعاریف عملیاتی   ۲۱

موسیقی :   ۲۱

۲ – دقت :   ۲۱

فصل دوم   ۲۲

پیشینه تحقیق   ۲۲

هنر درمانی   ۲۳

تعریف هنر   ۲۴

مقدمه   ۲۴

تعریف کنونی هنر درمانی   ۲۵

بیانیه ارسالی انجمن هنر درمانی آمریکا ( AATA )   ۲۷

هنر درمانی به عنوان یک تخصص   ۲۷

تاریخچه :   ۲۹

سرآغازها   ۳۱

وضعیت موجود   ۳۴

جایگاه تئوری در هنر درمانی   ۳۶

روش شناسی در هنر درمانی   ۴۱

تعریف موسیقی درمانی :   ۴۴

موسیقی درمانی چیست ؟   ۴۷

موسیقی درمانگر کیست ؟   ۴۹

بیشترین کاربرد موسیقی درمانی چیست ؟   ۵۰

چه نوع پژوهشهایی وجود دارد ؟   ۵۱

اهداف موسیقی درمانی   ۵۳

فهم موسیقی   ۵۵

پژوهشهایی در زمینة تأثیر موسیقی درمانی   ۵۶

موسیقی درمانی برای همه   ۵۷

اصول موسیقی   ۵۷

مقدمه   ۶۰

بیان مسئله   ۶۲

اهمیت و ضرورت تحقیق:   ۶۴

سوالات تحقیق :   ۶۶

ابزار تحقیق :   ۶۶

مقدمه   ۶۷

فالگیری چیست؟   ۶۸

سوابق نظری   ۷۱

سوابق تجربی   ۷۷

مقدمه   ۷۷

انواع فال :   ۷۸

دلایل و عواملی که باعث گرایش به فال می شود؟   ۸۰

فالگیر کیست؟   ۸۲

زنان مشتریان اصلی فالگیری :   ۸۴

پیامدهای گسترش پدیدۀ فالگیری   ۸۶

فصل سوم   ۸۸

تعریف تحقیق و انواع روشهای تحقیق   ۸۹

روش تحقیق:   ۸۹

نمونه گیری و روش نمونه گیری:   ۹۰

روش جمع آوری:   ۹۰

فصل چهارم   ۹۰

مقدمه   ۹۱

فصل پنجم   ۱۱۶

بحث و نتیجه گیری   ۱۱۶

بیان مشکلات تحقیق   ۱۲۰

آمادگی   ۱۲۷

شنیدن موسیقی   ۱۲۸

جمع آوری و جذب انرژی   ۱۲۹

تغییر جلسه های شفا بخشی   ۱۳۰

ابزار اصلی موسیقی درمانی   ۱۳۱

ابزار شماره ۱ موسیقی   ۱۳۱

سبکهای موسیقی وریتم   ۱۳۱

ابزار شماره ۲ موسیقی   ۱۳۲

درمان از طریق تن و آلات موسیقی   ۱۳۲

ابزار شماره ۳ موسیقی   ۱۳۴

درمانهای صوتی   ۱۳۴

زبان عملیات عالی مغز   ۱۳۵

تأثیر علمی لالائی ها   ۱۳۷

پیدایش صوت و تأثیرات موسیقی موزارت   ۱۳۸

هوش تجسمی   ۱۴۰

تجدید حیات صوتی   ۱۴۱

بالا بردن سرعت یادگیری   ۱۴۷

گوش دادن به موسیقی   ۱۴۸

الف -شنیدن اصوات ( آناتومی صدا ، شنیدن ، گوش کردن )   ۱۴۹

ب – هیأت صوت   ۱۵۰

دیدن صوت   ۱۵۱

هنر شنیدن   ۱۵۱

گوش راست وگوش چپ   ۱۵۲

گوش و حالت بدن   ۱۵۳

دو چنگ هماهنگ   ۱۵۴

صدا درمانی   ۱۵۴

داستانهای شفابخش معجزه آسا   ۱۵۵

اختلال کمبود توجه   ۱۵۶

بیماری آلزایمر ( فراموشی )   ۱۶۱

تاریخ موسیقی درمانی   ۱۶۴

چکیده ای از تاریخ موسیقی درمانی   ۱۶۴

طبقه بندی عاطفی تم های موسیقی   ۱۶۹

تم های آرام بخش   ۱۷۴

موسیقی درمانی در تاریخ ادبیات ایران   ۱۷۷

عوامل تعیین کننده انتخاب محرک   ۱۸۲

همبسته های فیزیولوژیایی توجه   ۱۸۳

تقسیم بندی دقت   ۱۸۴

الف – متمرکز :   ۱۸۴

ب – پراکنده :   ۱۸۵

شرایط دقت   ۱۸۵

اقسام دقت   ۱۸۷

عوامل مؤثر بر دقت   ۱۹۰

الف – عوامل خارجی :   ۱۹۰

ب – عوامل روانی :   ۱۹۳

ابزار سنجش دقت   ۱۹۴

فصل سوم   ۱۹۵

روش اجرای تحقیق   ۱۹۵

جامعه   ۱۹۶

نمونه و روش نمونه گیری   ۱۹۶

روش پژوهش   ۱۹۶

ابزار و وسایل اندازه گیری   ۱۹۶

روش انجام آزمون   ۱۹۷

روش نمره گذاری آزمون   ۱۹۸

روشهای آماری   ۱۹۸

آمار توصیفی :   ۱۹۸

آمار استنباطی :   ۱۹۸

مقدمه   ۱۹۸

بیان مسئله   ۲۰۰

اهداف تحقیق:   ۲۰۲

اهمیت و ضرورت تحقیق:   ۲۰۳

تعاریف مفاهیم و متغیرها:   ۲۰۴

سوالات تحقیق :   ۲۰۵

مقدمه   ۲۰۶

فالگیری چیست؟   ۲۰۷

فالگیری به مثابه آگاهی کاذب در خلاء آگاهی :   ۲۰۹

فصل چهارم   ۲۱۱

تجزیه و تحلیل داده ها   ۲۱۱

مقدمه   ۲۱۲

بیان مسئله   ۲۱۷

اهداف تحقیق:   ۲۱۸

اهمیت و ضرورت تحقیق:   ۲۱۹

تعاریف مفاهیم و متغیرها:   ۲۲۰

سوالات تحقیق :   ۲۲۱

ابزار تحقیق :   ۲۲۱

سوابق تجربی   ۲۲۲

تعاریف مفاهیم و متغیرها:   ۲۲۳

سوالات تحقیق :   ۲۲۴

ابزار تحقیق :   ۲۲۵

فصل پنجم   ۲۴۰

نتیجه گیری و بیان پیشنهادات و محدودیت ها   ۲۴۰

موسیقی درمانی   ۲۴۱

موسیقی   ۲۴۱

جامعه آماری   ۲۴۲

ابزارسنجش   ۲۴۲

نتایج تحقیق   ۲۴۳

نظر پژوهشگر   ۲۴۴

محدودیت ها   ۲۴۴

پیشنهادات   ۲۴۵

منابع   ۲۴۶

ضمائم   ۲۴۸

هنر درمانی

رنگ ها بینی به جــز ایــن رنـــگ ها       گوهران بینی بــــه جــــای سنگ ها

گر هر چه بلکــه دریــــایــــی شوی       آفتــاب چــــرخ پیمائــــی شـــویی

نقش اگر غمگیـــن نـــــگاری بر ورق      او نــــدارد از غـــم و شادی سبــق

صورتـش غمگیــن و او فـــارغ از آن       صورتش خندان و او زان بـی نشان

وین غم و شـادی که اندر دل خفیست       پیش آن شادی و غم جز نقش نیست

نقش بـــا نقـــاش چــته اسگالد دگـر        چون سگالش اولین بخشیــد و نظـر

روز اول نقش باشد پیش نقاش و قلم        عاجز و بسته چو کودک در شکــــم

                                                                  « دفتر اول مثنوی مولانا »

برای مواجهه شدن با سوالات بی شمار این جهان درهایی از رنج های بی شمارش راهی جز رشد هوشیارانه ای برای پیمودن نیست . این هوشیاری ، آن نوع هوشیاری است که از خلال رویا شدن حس زیبا شناسی و ادراک آن حاصل می شود و تداوم می یابد . ( کنگره هنر درمانی ، ۱۳۸۵ )

این هوشیاری روح شناخت زیبائی های این جهان را در زبان موسیقی ، زبان رقص ( ریتم حرکت) و زبان شعر که به بیانی مهربان ترین و شاید عاشقانه ترین پیام های خلقت می باشند ، بازشناسی می کند و آنها را بعنوان فرزندان هنر به قالب هویت می کشاند و پیام آنها را به زبان رنگ – شکل – طراحی – نقاشی و نور و ………. تفسیر نموده و با نهادو درون انسان و هستی پیوند می دهد و معنا می کند ( کنگره هنر درمانی ، ۱۳۸۵ )

هنر این چشمه زاینده که آب حیات از آن می جوشد ، دارای ارزش جاودانگی و بخشیدن حیات ابدی است . هر کس بخواهد حیات جاودانه بیابد باید در آن وارد شود و شستشو کند . تمام کائنات و عالم خلقت غرق در دریای هنرند و با صدا و رقص و حرکت ، سجود خود را در برابر سازندة خود بجا آورده و نماز می گذارند . ( کنگره هنر درمانی ، ۱۳۸۵ )

جملـــــه هستــی در ایـن افلاک پیر        در سماعند هم چو من در ذات خویش

تعریف هنر

مقدمه

هنر ، مفهوم وسیع و پر راز و رمزی دارد . جنبه ای از تعریف هنر ، آسمانی و ذهنی است مانند احساسات و افکار خوب داشتن ، عاشق بودن ، مهر ورزیدن به زیبائی ها ، لذت بردن از خدمت به دیگران ، نوع دوستی و بخشیدن دیگران و …………

اما جنبه ای از آن نیز عینی و قابل لمس است . مانند یک انجام خوب ؛ مثلاً مهارت در ساختن چیزی ، خلاقیت یافتن در امری ، شعر خوبی نوشتن ، صدای دلنوازی داشتن ، نگاه زیبا کردن ، حرکت لطیف کردن ، خوب راه رفتن ، دلنشین بودن و توانائی در برقراری ارتباط ، اما مهم تر آن که از طریق زبان هنر می توان دیگران را درک کرد ؛ البته دامنه هنر بسیار گسترده و شامل انواع فعالیتهای تخصصی می باشد که افراد می توانند از طریق آن با جهان رابطه برقرار سازند . ( کنگره هنر درمانی ، ۱۳۸۵ )

تعریف کنونی هنر درمانی

هنر دارای ارزش تشخیص و شفا بخشی چند جانبه می باشد که بسیار جالب توجه است . اگر هنر در این قالب به کار رود ، هنر درمانی خوانده می شود و ابزاری می گردد که می توان با استفاده از آن انسان ها را از مشکلاتشان نجات داد . مسلماً کسانی که دارای مشکلات سازشی هستند می توانند با تصویر سازی ذهنی و پیاده کردن آن به حل مسائل خود نائل آیند . این امر قاعدتاً با کمک یک هنر درمانگر قابل و حرفه ای زودتر به هدف می رسد. هنر درمانگر توانا و ورزیده برای رسیدن به هدف در اجرای طرح های درمانی ، باید قادر به درک ماهیت مشکل فرد مبتلا به بیماری باشد و بتواند با فضای روانی بیمار ارتباط برقرار کند و فرصت های درونی او را بشناسد تا موفق شود . طبعاً در این گونه درمان ها شیوه کار دارای نقش اساسی است . به عنوان مثال می توان از هنر نقاشی یا سایر اشکال هنر درمانی همچون موسیقی  ، آواز ، فنون روان نمایشی ، کاردرمانی و ………. بحث به میان آورد . کیفیت درمان در هر یک از این عوامل تابع حساسیت درمانگر و ماهیت مشکل مراجع / بیمار خواهد بود .

هنر درمانی همچون یک نظام معین به سرعت در طی ۳۰ سال گذشته رشد کرده است . فینک ، گلدمن ، لویک ( ۱۹۶۷ ) ، هنر درمانی را این گونه تعریف می کنند : ” هنر درمانی عبارت است از نظامی است که عناصر درمانی را با منابع ثبت نشده خلاقیت و احساس در بیمار پیوند می دهد ” . منظور از منابع ثبت نشده خلاقیت ، فعالیت های مربوط به ایجاد کردن و ساختن است که می توان آنها را جایگزین علائم روان نژندی نمود ، بدین صورت که با تقویت دفاع های موفقیت آمیز بیمار او را به حالت قبل از بیماریش سوق داد . این امر باعث ایجاد ارتباط مشخص بیمار با درمانگر می شود . در این مورد انجمن هنر درمانی آمریکا بیان می کند که هنر درمانی موقعیتی را برای بیان غیر کلامی و برقراری تماس فراهم می سازد ، یعنی کاربرد اصول درمان برآن است که فرآیند خلاق می تواند به معنای سازگاری با تعارضات هیجانی و پرورش خودآگاهی و رشد فردی تلقی شود .

هنر درمانی به عنوان ابزاری برای روان درمانی ، در واقع تلاشی سازمان یافته جهت کمک به فرد است تا ارتباط سازگارانه بهتری بین درون خود و جهان بیرون ، پیدا کند . ( همان منبع )

بیانیه ارسالی انجمن هنر درمانی آمریکا ( AATA )

انجمن هنر درمانی آمریکا سازمانی شکل یافته از فعالیت های تخصصی است و بر این باور است که در فرآیند خلاقیت ، پدیدة هنر متولد می گردد . هنری که خود شفادهنده و تعالی بخش زندگی است . هدف این انجمن فراهم آوردن زمینه ای است که بتواند به طرفداران خود و تمام مردم در زمینه هنر درمانی اعطاء صلاحیت کند و از این طریق خدمتی را ارائه دهد (همان منبع).

نوع فایل: word

سایز : 154 KB 

تعداد صفحه:239 


خرید


برچسب ها : آیا موسیقی آرام بخش می تواند در تمرکز دانشجویان تأثیر گذار باشد , موسیقی آرام بخش موسیقی تمرکز دانشجویان تمرکز هنر درمانی موسیقی درمانی فهم موسیقی تحقیق پایان نامه پروژه پژوهش دانلود پژوهشدانلود تحقیق دانلود جزوه دانلود مقاله دانلود پایان نامه دانلود پروژه


  • ناصر ربیعی

پالایشگاه نفت شیراز

ناصر ربیعی | دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۰۲ ق.ظ

پالایشگاه نفت شیراز
بازدید: 4 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 275 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 282 

محتویات بصورت ووورد و قابل ویرایش مقدمه پالایشگاه شیراز پیشرفت چشمگیر اقتصادی ایران همراه با فعالیت های عظیم صنعتی شدن و همچنین بهبود و ترقیات رفاه اجتماعی باعث ازدیاد تقاضای فراورده های نفتی در سراسر کشور شده است پالایشگاه شیراز در کیلومتر 25 جاده شیراز تهران واقع شده است ظرفیت طراحی شده این پالایشگاه 366 متر مکعب در روز معادل دو میلیون ت


پالایشگاه نفت شیراز


مقدمه

پالایشگاه شیراز

پیشرفت چشمگیر اقتصادی ایران همراه با فعالیت های عظیم صنعتی شدن و همچنین بهبود و ترقیات رفاه اجتماعی باعث ازدیاد تقاضای فراورده های نفتی در سراسر کشور شده است.

پالایشگاه شیراز در کیلومتر 25 جاده شیراز- تهران واقع شده است ظرفیت طراحی شده این پالایشگاه 36/6 متر مکعب در روز معادل دو میلیون تن در سال و 40.000 بشکه در روز خوراک نفت خام مورد نیاز پالایشگاه شیراز بوسیله یک خط لوله 10 اینچی به طول 230 کیلومتر از منابع نفتی گچساران تامین می گردد این پالایشگاه که به کوشش شبانه روزی متخصصین ایرانی در سال 1352 راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفته است در مدت فعالیت خود بویژه در سالهای بعداز انقلاب شکوهمند اسلامی و نیز در جریان جنگ تحمیلی رژیم عراق به منظور تامین نیازهای سوخت کشور تغییرات بسیاری در جهت بهبود روشهای تولید و نیز افزایش تولیدات متنوع نیاز داخلی بخود دیده است.

پالایشگاه شیراز در آن روز یعنی زمان تاسیس یکی از پالایشگاه های مدرن و کمپلکس است که در ساختمان آن از آخرین ابداعات صنعت نفت و مهندسی استفاده گردید و توجه کافی برای کم کردن آلودگی هوا به عمل آمده است نصب یک اتاق کنترل متمرکز برای کلیه واحدهای پالایشگاه مجهز به لوازم و ابزارهای مدرن ژرفاسنج و دما سنج خودکار در مخازن و همچنین تسهیلات بارگیری خودکار و ابداعات جدید و وسائلی هستند که در اختیار متصدیان برای اداره پالایشگاه قرار دارد تا بتوان از پالایشگاه در سطح عالی بین المللی بهره برداری نمود.

پلایشگاه شیراز توسط شرکت آمریکایی (Universal – product co) طراحی و توسط شرکت ایتالیایی (snamprogetti) و نظارت شرکت ملی نفت ایران ساخته شده است.

ظرفیت طراحی شده برای واحدهای مختلف پالایشگاه شیراز.

دستگاه های پالایش

ظرفیت طراحی شده

تنظیم در جو

تنظیم در خلاء

تهیه گاز مایع

تصفیه گاز مایع با مراکس

تصفیه نفت سفید با مراکس

تصفیه نفتای سبک با مراکس

تصفیه گاز

گوگردزدائی نفتا

بنزین کاتالیستی

کاهش گرانروی

گوگردزدائی نفت سفید

ایزدوماکس

تولید هیدروژن

بازیابی گوگرد

40.000 بشکه در روز

18.400 بشکه در روز

1710 بشکه در روز

1580 بشکه در روز

3000 بشکه در روز

2640 بشکه در روز

418 میلیون فوت مکعب در روز

5225 بشکه در روز

6215 بشکه در روز

8990 بشکه در روز

3120 بشکه در روز

9280 بشکه در روز

17 میلیون فوت مکعب در روز

42 تن در روز

قیردمیده



فرآورده های پالایشگاه شیراز



خرید



برچسب ها : پالایشگاه نفت شیراز , نفت پالایشگاه تحقیق پالایشگاه نفت خام مقاله پژوهش تحقیق پروژه ,دانلود مقاله دانلود پژوهش دانلود تحقیق دانلود پروژه مقاله پالایشگاه نفت شیراز پژوهش پالایشگاه نفت شیراز ,تحقیق پالایشگاه نفت شیراز پروژه پالایشگاه نفت شیراز

  • ناصر ربیعی

پاورپوینت اصول برنامه ریزی آموزشی

ناصر ربیعی | دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۰۱ ق.ظ


پاورپوینت اصول برنامه ریزی آموزشی
بازدید: 10 بار
فرمت فایل: ppt 
حجم فایل: 598 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 293 

پاورپوینت اصول برنامه ریزی آموزشی



پاورپوینت اصول برنامه ریزی آموزشی

در وضعیت منابع درسی رشته علوم تربیتی جهت درس اصول  برنامه ریزی آموزشی دو منبع منظور شده است تحت عنوان :

فرایند برنامه ریزی آموزشی ؛ مؤلف یا مترجم : یونسکو ؛ مترجم : فریده مشایخ

برنامه ریزی آموزشی چیست ؟ . مؤلف : فیلیپ کومز؛ مترجم : محمّد برهان منش

که ابتدا اسلایدهای خلاصه محتوای منبع اول و در ادامه منبع دوم آمده است .


خرید

  • ناصر ربیعی